Maleisie - Reisverslag uit Johol, Maleisië van Trudy Serné - WaarBenJij.nu Maleisie - Reisverslag uit Johol, Maleisië van Trudy Serné - WaarBenJij.nu

Maleisie

Door: Trudyoppad

Blijf op de hoogte en volg Trudy

01 Juni 2017 | Maleisië, Johol

Singapore was een geweldige belevenis, wat een stad,daar voelde ik me meteen thuis. Alle highlight bezocht en een rivier tochtje gedaan.van daaruit naar Bali gevlogen. Maar nu eerst Maleisie! Vanuit Kuala Lumpur, waar ik eerst een paar dagen heb rond gelopen,geweldige shopping centra bekeken en niets kunnen kopen....... Door naar Penang (Georgetown) waar ik op klaarlichte dag gewoon een rat over straat zag lopen maar niemand reageerde..dus liep ik ook maar door. Een gezellige stad met veel street art, eettentjes en natuurlijk ja hoor ook op de lijst van Unesco veel bezienswaardigheden bekeken en opeens genoeg van het slenteren,besloten naar Lankawi te varen.een eenvoudig hotelletje gevonden met een lieve eigenaar die me persoonlijk het hele eiland heeft laten zien, en natuurlijk een paar dagen geluierd op een waanzinnig strand. En net zoals ik genoeg krijg van een grote stad krijg ik dat ook met niets doen en moet er weer iets gebeuren! Dus op naar de Cameron Highlands met zijn theeplantages, aardbeienplantages en vlindertuinen. Veel gewandeld en prachtige uitzichten gefotografeerd. Daarna Melaka! Wat een leuk plaatsje (ook op de lijst) met Portugese, Hollandse en Engelse invloeden oa een Nederlandse begraafplaats bezocht met oud-Hollandse opschriften. Mijn plan was om daarna naar het noorden van Borneo te vliegen,maar kreeg van BZ te horen dat het daar code oranje was ivm ISIS en piraterij! Eerst besloten niet te gaan , maar het toch maar gedaan want daar had ik me zo op verheugd. Het Uran Utang resort en de tocht op de rivier, met kans op olifanten(dwerg) .geen spijt van gehad,een geweldige ervaring met 's-nacht nog een tocht door de jungle.

  • 01 Juni 2017 - 13:55

    Trudy:

    Ik was dus nog niet helemaal klaar!
    Geëindigd in Kota Binabalu en omliggende kleine eilandjes samen met Sabrina een Duits meisje die ik daar tegenkwam en al kende van Koh Samui. Met haar afgesproken in Yokjakarta na 25 juni. Heel veel liefs en dikke kussen.

  • 02 Juni 2017 - 07:37

    Tineke W:

    Fantastische reisomschrijving weer. Het lijkt net een mooi sprookje. Voor mij een totaal onbekende wereld. Ik ben trots op je Trui. Goed om te horen dat het goed met je gaat. Liefs, Xx10

  • 02 Juni 2017 - 10:26

    Marga:

    Hi Trudy,

    Mmmmmm, wat klinkt dat allemaal gaaf! Je bent wel super actief hoor met bezienswaardigheden en zo. Ik denk dat ik ook maar een mooie reis ga plannen ergens in het najaar/volgend jaar. Met jouw verslagen krijg ik genoeg inspiratie! Xx Marga

  • 02 Juni 2017 - 14:15

    Marrie:

    Fantastisch al die ervaringen. Voorzichtig hè trui met de risico'tjes nemen. En een eigenaar die jou het eiland laat zien zijn de pareltjes. Ik mag wel vakantie opnemen als je terug bent om al jouw ervaringen aan te horen want dat gaat niet lukken op een wijnavondje. Dikke kus van Marrie.

  • 09 Juni 2017 - 15:31

    Madeleine :

    Beste Trudy,
    Het is te zien (lezen), dat je je goed voorbereid en ingelezen had. En moedig,
    dat je je eigen plan volgt ondanks wat 'hobbels'. Je enthousiasme straalt van alle verslagen en fijn, dat je af en toe iets met een ander kan ondernemen.
    Veel reisgenot deze maand.
    Hartelijke groetjes, Madeleine

  • 11 Juni 2017 - 20:24

    Christine:

    Beste Trudy,
    Je bent echt niet te geloven hoor...wou je ook nog de media halen als oudste door ISIS geschaakte vrouwelijke rugzaktoerist...? Gelukkig dan maar dat dat niet gelukt is en dat je nog zo enthousiast bent over alles dat je ziet. Ik kijk weer uit naar de volgende episode en van mij ook weer een dik kussen of vouw 'm anders dubbel. Groetjes - Christine

  • 30 Juni 2017 - 21:25

    Manja:

    He Trudy, als jij iets in je kop hebt, heb je het ook niet in je kont he?
    Goeie genaden, wat een grapjas ben jij.
    Als zelfs BZ met een dreiging van ISIS je niet kan weerhouden, dan zullen al onze goed raadgevingen ook volkomen zinloos zijn, ben ik bang...?
    Geweldig dit, je volgt je plan, en volgens mij maak je een waanzinnige trip. En daar gaat het om.
    We moeten thuis maar een vaste avond per week inlassen, om de verhalen aan te horen. Dan doe je eén land per avond of zoiets? Of misschien ga je zo'n ouderwetse dia/praat avond regelen voor ons?
    De foto's op een groot scherm, jij vertellen, en wij allemaal in een kringetje luisteren en kijken....en in slaap vallen, zoals ik de dia- avonden van vroeger herinner....
    Hoe dan ook, je moet t.z.t. maar eens even iets bedenken, ik ben intussen wel heel nieuwsgierig.
    Nou, Trui, ik zou zeggen, doe rustig aan, en kijk uit ( doe je toch niet) maar heb vooral nog heel veel plezier!!
    Groeten Manja.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Johol

Maleisie

Maleisie

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2017

Maleisie
Trudy

Actief sinds 27 Dec. 2016
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 10168

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 03 September 2017

Trudyoppad

01 Februari 2017 - 03 September 2017

alleen op pad

01 Mei 2017 - 31 Mei 2017

Maleisie

Landen bezocht: